سرخط خبرها

جناب خان به تلویزیون باز می‌گردد | مروری بر حضور عروسک محبوب در تلویزیون و حواشی آن

  • کد خبر: ۲۰۱۲۸۶
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
جناب خان به تلویزیون باز می‌گردد | مروری بر حضور عروسک محبوب در تلویزیون و حواشی آن
همزمان با شب یلدا عروسک «جناب خان» که آخرین حضورش در تلویزیون به برنامه «خندوانه» برمی‌گردد، قرار است مهمان یکی از ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، گرچه روابط عمومی برنامه «نسیمیشو»، از حضور جناب خان به عنوان یکی از مهمانان ویژه برنامه یلدا خبر داده است اما ابعاد و جزییات این حضور هنوز مشخص نیست. پیگیری‌ها‌ حاکی از آن است که محمد بحرانی ـ صداپیشه «جناب خان» ـ قرار است در گفت‌وگویی با برنامه، خبرهای جدیدی را در خصوص حضور این عروسک در تلویزیون اعلام کند.

«جناب‌خان» از دلِ «کوچه مروارید» در سال ۱۳۹۳ به «خندوانه» رسید. سریالی که اولین مجموعۀ عروسکی شبکۀ نمایش خانگی بود و عروسک‌های مختلفی در آن نقش بازی می‌کردند. یکی از آن عروسک‌ها هم همین لبوفروشِ پرحاشیه با صداپیشگی محمد بحرانی و عروسک‌گردانی مهدی برقعی و حامد ذبیحی بود.

جناب خان در برنامه خندوانه رامبد جوان توانست جای محکمی در دل مخاطبانش باز کند و خیلی زود به عنصری اصلی در این برنامه تبدیل شد. با تعطیلی خندوانه و حذف جناب خان، بحرانی بارها دلتنگی خود به این عروسک را ابراز کرده بود. اما این عروسک به‌رغم برخی تلاش‌ها از آن زمان، دیگر به تلویزیون بازنگشت. تا اینکه چند روز گذشته خبری مبنی بر اینکه جناب‌خان مهم برنامه یلدایی شبکه نسیم است. حال مشخص نیست این بازگشت دائمی است یا خیر؟

جناب خان به تلویزیون باز می‌گردد | مروری بر حضور عروسک محبوب در تلویزیون و حواشی آن

آیا جناب‌خان جایگزین شد؟

محمد بحرانی در  مصاحبه‌ای درباره«پیکولو» و فعالیت‌های اخیر خود گفت: این روزها بر سر یک کار کودک و عروسکی بودم که برای نمایش خانگی است و کار را بسیار دوست دارم. این عروسک جدیدی است و بازیگر هم دارد و من در آن صداپیشگی کرده‌ام و کارگردانش علی احمدی است.

صداپیشه عروسک جناب خان در مورد آخرین وضعیت کار با این شخصیت بیان کرد: فعلا منتظریم که ببینم چه اتفاقی قرار است بیفتد.

بازیگر مجموعه نمایش خانگی هیولا (مهران مدیری ۱۳۹۸) در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است دوباره جناب خان را در قاب تلویزیون ببینیم، گفت: همه چیز ممکن است.

جناب خان به تلویزیون باز می‌گردد | مروری بر حضور عروسک محبوب در تلویزیون و حواشی آن

خالق جناب خان چه کسی بود؟

چند وقت پیش، محمد نادری، بازیگر، فیلمنامه نویس و مجری، در یک برنامه اعلام کرد که «من خالق جناب خان بودم که دست خوب کسی افتاد.» او در مصاحبه درباره چگونگی خلق کاراکتر جناب خان، هنگام نوشتن فیلمنامه سریال «کوچه مروارید» صحبت کرد و توضیح داد که نام جناب خان را خودش انتخاب کرده اما لهجه جنوبی انتخای محمد بحرانی بوده است.

شخصیت پردازی جناب خان محصول تجربه زیسته محمد بحرانی

محمد بحرانی (۱۳۶۰) شخصیت‌پردازی عروسک محبوب جناب‌خان را محصول تجربه زیسته‌اش می‌داند؛ از کودکی‌اش در شیراز در همسایگی بچه‌های جنگ‌زده خوزستان گرفته تا تجربیات دوران خوابگاه دانشجویی‌اش در تهران. از دیگر کارهای عروسکی بحرانی به عنوان صداپیشه، پیش از ورود به مجموعه کلاه‌قرمزی، می‌توان مجموعه‌های استاد همه چی دون و شهر کودکان و مجموعه با ما کاش باشی (صداپیشه آقاشجاع) را ذکر کرد.

بحرانی فعالیت هنری خود را با تئاتر دانشگاهی و نمایش عروسکی آغاز کرد. در سال ۱۳۸۰ کار او مورد پسند مریم سعادت (داور یکی از جشنواره‌های دانشجویی) واقع شد و سعادت از او برای کار در مجموعه تلویزیونی عروسکی زنده نی‌نی‌مون به کارگردانی بهرام شاه‌محمدلو دعوت کرد.

او که از سال ۱۳۸۰ وارد تلویزیون شده تا امروز در پروژه‌های عروسکی کودک و بزرگسال فعال بوده‌است. صداپیشگی عروسک مشهور جناب خان از کارهای متاخر او است که برای ایرانیان به شخصیتی آشنا و محبوب بدل شده است.

ویژه برنامه «نسیمیشو» پنجشنبه و جمعه حدود ساعت  ۱۹ و ۳۰ دقیقه روی آنتن شبکه نسیم می رود که گفته شده جناب خان یکی از مهمانان این برنامه است.

اکنون باید دید حضور جناب خان در این تلویزیون به ویژه‌برنامه شب یلدای نسیمشو محدود می شود یا برنامه‌ای برای حضور بیشتر این عروسک محبوب به تلویزیون درنظر گرفته شده است!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->